Birka Cruises lanserade i höstas sin nya slogan ”När resan är målet” och därmed ett utvecklingsarbete av varumärket. Inredningen har bytts från paradis till skärgård och maten har förändrats via ett samarbete med gårdar på Gotland.
Nu är det dags för nästa fas: Shopping.
En helt ny butik, Freeport details, öppnar. Till försäljning kommer det att finnas väskor, smycken och accessoarer.
– Shopping är ett populärt nöje och en viktig del av upplevelsen ombord, mycket för att våra gäster är lediga och många ser fram emot shopping när de ska ut och resa. Med de nya varumärkena och den nya butiken vill vi inspirera våra gäster till lustfylld shopping och förbättra den totala kryssningsupplevelsen. Vi vill ännu bättre kunna möta deras intresse genom att erbjuda förmånliga priser på högkvalitativa produkter, säger Satu Andersson, vd för Birka Cruises.
I butiken Freeport shopping utökas utbudet med två varumärken: Make up store och Rituals.