– Vi skapar en ny enhetlig arena under TUR:s tak för alla aktörer i mötes- och eventbranschen, säger Beatrice de Maré Peterson, som tidigare startat både KonfEx-mässan och Eventdagarna.
På utställarsidan vänder sig TUR Event till alltifrån hotell, konferensanläggningar, event- och produktionsbolag till artistförmedlare och leverantörer av catering, eventteknik, dekor och transporter. Bland de medverkande företagen syns också strategiska event- och kommunikationsbyråer. På besökarsidan ligger fokus på alla typer av beställare: från företagsledare till event managers, marknads- och försäljningsansvariga, personalansvariga, projekt- och produktionsledare, bokningsansvariga och vd-sekreterare.
– Vi vill skapa den ledande mötesplatsen för leverantörer inom konferens, möten och events, säger Farhad Kakavand, mässansvarig för TUR på Svenska Mässan.
– Vår målsättning är klar: TUR Event ska visa det stora utbudet, visualisera alla aktörer i branschen och bli branschens ledande mötesplats, säger Beatrice de Maré Peterson.