Annons:

Fritidsresor lanserar ny kampanj

Fritidsresor försöker särskilja sig från charterkonkurrenterna i sin nya kampanj.

I går torsdag sjösattes Fritidsresors nya höstkampanj i tv, internet, tryck och sajt. Senare kommer även reklam i radio.
– Vi har inte lust att se ut som alla andra charterbolag i vår reklam. Det här är en del av en positionsförflyttning och modernisering av vårt varumärke, det handlar om charter 2.0, säger Lottie Knutson, kommunikationsdirektör på Fritidsresegruppen, till Travel News.
Arrangören menar att deras konkurrenter förmedlar en ”soloinriktad och individualistisk bild” och väljer att i stället satsa på vad de kallar klaner.
– Alla charterarrangörer visar ett traditionellt par på stranden eller pappan som hissar ett barn i poolen. Vi vill bryta med detta. Nu visar vi moderna resenärer som semestrar med sin klan: stora fusionsfamiljer, flera grannar eller ett gäng likasinnade damer som gillar golf och whisky, säger Lottie Knutson.

Kommentarer är stängda.

Business Area Manager – Solresor
Sista ansökningsdag:
21 februari 2025