Vad är dina planer för Aronsborg?
– Jag har en massa idéer och tankar om hur vi kan utveckla verksamheten. Försäljning och marknadsföring ligger mig varmt om hjärtat, där finns det alltid spännande saker att göra.
Hur känns det att vara tillbaka?
– Helt fantastiskt. Eftersom min hotellkarriär började på just Aronsborg så känns det som att komma hem. Det är också härligt att se att så många är kvar. Det betyder att Aronsborg som arbetsgivare har lyckats bra med att behålla talangerna.
Du har jobbat inom hotellbranschen i tolv år, tröttnar du aldrig?
– Tolv år är ingenting, jag lär mig fortfarande något nytt varje dag. Jag älskar verkligen att få jobba i en värld fylld av möten med människor och den lösningsorienterade mentaliteten som råder i vår bransch.
Hur har hotellbranschen utvecklats under dina år?
– Den har blivit mer lyhörd för vad gästen faktiskt vill ha i stället för vad hotellbranschen själv anser vara viktigt. Mer ”crowdsourcing” kring viktiga beslut.
Aronsborgs motto är kärlek, omtanke och choklad. Blir det svårare att locka offentliga myndigheter på konferens nu efter skandalen med Tillväxtverket (där just chokladprovning pekades ut som något suspekt)?
– Jag ser inte en chokladprovning som något suspekt, tvärtom är det ett bra inslag under mötet för att frigöra sinnen och få ny energi. Jag hoppas att våra myndigheter fortsätter att konferera i framtiden.
Vad är det viktigaste på ett hotellrum?
– Enligt mig är det, förutom en säng, tillgång till wifi.