Annons:

På väg: TARJA WIDELL

Tarja Widell är ny vd för Ritchie Travel Group och älskar resebranschen trots dess lövtunna marginaler.

Hur känns det att bli big boss?
– Det är jättekul och en utmaning som passar mig väl.    

Vad är dina planer för Ritchie Travel Group?
– Det är en spännande resa vi har framför oss eftersom koncernen består av flera olika varumärken. Den långsiktiga strategin för Stureplans Affärsresebyrå känns klar och där handlar det om att hålla fokus och fart. Våra varumärken Israel Tours och Get Away handlar mer om ett långsiktigt strategiskt arbete, med kunden i fokus.   

Du har en gedigen erfarenhet inom resebranschen, tröttnar du aldrig?
– Nej, det verkar inte så. Jag gillar uppenbarligen att jobba i en bransch med lövtunna marginaler och en förändringshastighet som är extrem.  
 
RTG:s varumärke för affärsresor, Stureplans Affärsresebyrå, har nyligen blivit partner i VIA Egencias nätverk, hur kommer det att påverka ditt jobb?
– Det är ett mycket positivt samarbete för oss, vi är som gjorda för varandra. De bidrar med en hög teknologisk utveckling och stora inköpsvolymer, medan vi står för hög kvalitet och personlig service. Dessa egenskaper blir tillsammans mycket starka.  
 
Vad är du bäst på?
– Ett öppet arbetsklimat med tydliga målsättningar brukar vara mitt signum, där glädje är en viktig energikälla.  

Vad tycker du är viktigast på en affärsresa?
– Att det är enkelt, bekvämt och lättillgängligt.

Kommentarer är stängda.