Annons:

Apollo försöker sticka ut med ny kampanj

Trött på att vara nummer tre? Trött på att göra generisk reklam som göder konkurrenterna? Ja, svarade Apollo som nu lanserar en ny kampanj med förhoppning om en tydlig avsändare.

I en ny reklamkampanj som lanserats i dagarna har Apollo som mål att ha en så tydlig avsändare att ingen kan ta miste på att det är Apollo det handlar om. Därför används guden Apollo som talesperson.
– Vår bransch präglas av kommunikation som är väldigt likriktad. Det mesta ser ungefär likadant ut, med ungefär samma budskap. Som utmanare på marknaden upplever inte vi att detta gynnar Apollo, utan vi behöver ett reklamkoncept som sticker ut och som ingen annan kan stå för, säger Marie Lindqvist, Apollos marknadschef.
– Vår gud är en modern tolkning av den klassiske Apollo. Han är charmig, men inte perfekt. Självgod utan att vara dryg. En livsnjutare som vill dela med sig av alla de fantastiska resmål och hotell som Apollo har världen över, fortsätter Marie Lindqvist. Vi vill också addera humor och värme, det är viktigt att kunderna gillar Apollo. Slutligen vill vi lyfta fram vårt utbud över hela världen, utan att tappa vårt starka Greklandsarv. Det kändes därför givet att välja guden Apollo som vår talesperson. Det blir genast uppenbart att det är Apollo som är avsändare.

Kommentarer är stängda.

Sydamerikaexperten söker en passionerad resesäljare!
Sista ansökningsdag:
19 februari 2025
Business Area Manager – Solresor
Sista ansökningsdag:
21 februari 2025