Annons:

TUR startar resemässa i Stockholm

För första gången försöker TUR få in en fot på Stockholmsmarknaden och startar en konsumentmässa på Waterfront Congress Centre 26-27 september.

I 31 år har TUR lockat hela den skandinaviska resebranschen till Göteborg. Men till nästa år vidgar TUR vyerna och satsar på en renodlad konsumentmässa i Stockholm, något som varit ett önskemål hos många partners och utställare.

– Nu har vi tillsammans med våra partners och utställare hittat både ett format och en lokal som passar behoven som vi har sett. Privatresandet ökar från år till år och nu vill vi erjbuda stockholmarna en riktigt bra resemässa, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR.

Det blir en mässa i mindre format med 50-60 utställare. TUR räknar med en blandning av länder, svenska destinationer, resebyråer, transportörer, hotell och aktiviteter. Precis som i Göteborg ska besökarna kunna ta del av förmåndliga deals på hotellvistelser och resor, det vill säga exklusiva erbjudanden som endast kan köpas på mässan. De oerhört populära reseberättelserna under TUR i Göteborg plockas med till Stockholmskonceptet. För utställaren görs ett enkelt koncept med färdiga montrar till förmånligt pris.

– Vi vet att intresset är stort. Förhoppningen är att många branschaktörer vill medverka. Vi ser det här som ett beta-test. Faller det väl ut räknar vi med en årligen återkommande konsumentmässa i Stockholm, säger Farhad Kakavand.

 

Kommentarer är stängda.