Annons:

SJ testar nästa generations kundkommunikation

SJ är först ut bland svenska resebolag att testa nästa generations kommunikationskanal, iBeacon. Det skriver tågbolaget i ett pressmeddelande.

Som första svenska resebolag genomför SJ från och med i dag den 26 augusti tester med nästa generations kommunikationskanal, iBeacon. Med hjälp av blåtandsändare ska kunderna få riktad information.

– Vi vill använda ny, spännande och smart teknik som kan förenkla kommunikationen med våra kunder. Testerna med iBeacon är en del i vår digitala satsning på att göra information mer lättillgänglig och tydlig, säger Anna Fahlkrans, affärsutvecklare på SJ i pressmeddelandet
Testerna, som genomförs i SJ:s butiker och lounger i Stockholm och Göteborg samt i receptionen på huvudkontoret, pågår under fyra veckor och ska sedan utvärderas.

För att kunna delta i iBeacon-testet behövs:
– Senaste versionen av SJs app Min Resa.
– Blåtand/Bluetooth påslaget.
– Operativsystem Apple IOS7 eller senare alt. Android 4.3 eller senare.
– Push-notiser påslaget och tillåtet att använda platsbaserade tjänster.
– Närvaro vid någon av testplatserna.

Kommentarer är stängda.