Annons:

Det våras för semesterreklam

Det är högsäsong för charterbolagens kampanjfilmer. Vi har samlat exempel från Apollo, Fritidsresor, Solresor och Ving – hos tre av fyra är barntemat tydligt. Har du någon favorit?

Apollo fortsätter med sitt uttryck ”Charter på riktigt”, som kan vara flera saker. En film visar ett par på romantisk semester. En annan har en familjemiddag i solnedgången, där en liten pojke spelar huvudrollen.

– Vi har under hösten satsat på att ta fram en bred och flexibel plattform som signalerar semester- lugn och premium moments, samtidigt som vi kan vara tydliga med våra erbjudanden. Med ”Charter på riktigt” vill vi förmedla en modern charterprodukt, säger Apollos marknadschef i Norden, Eva Lundström, till Resumé.

Fritidsresor spelar barnkortet ännu hårdare och har filmer med Bamses simskola.

– Få saker ger mer glädje och skapar härliga minnen än att lära sig simma, och därför har vi valt att fokusera på barn och simskolor i den första delen av sommarkampanjen, säger Anna Laestadius, marknadsdirektör på TUI Nordic/Fritidsresegruppen i ett pressmeddelande.

Även Ving fokuserar på barn, och konceptet ”Var dig själv – du har ju semester”.

– Kampanjen är på temat ”Du har ju semester” och handlar om att man vill ha det skönt och slippa alla måsten på semestern, man unnar sig gärna lite extra och man är helt sig själv, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving, i ett pressmeddelande.

Solresor däremot har unga par i fokus och slår ett slag för Primera Club.

– Vi kör filmen i två varianter en mot familjesegmentet med lite större barn på utvalda Primerahotell samt en mot vårt huvudsegment och målgruppen 50+ som söker lite mer vuxna resorts, utan barn aktiviteter, säger Solresors marknadsdirektör Mikael Andersson.

Se filmerna nedan – vilken är bäst?

Kommentarer är stängda.