Annons:

Fritidsresor lägger ner varumärket Prisma

Fritidsresegruppen lägger ner sin förlustbringande reguljärflygsarrangör Prisma och integrerar verksamheten i Fritidsresor, Star Tour och finska Finnmatkat.

– Det är ingen hemlighet att Prisma varit olönsamt och i Sverige är varumärket okänt. Därför väljer vi att bredda vårt huvudvarumärke och samtidigt minska våra produktions- och administrationskostnader, säger informationsdirektör Lottie Knutson.
Prismas personal i Sverige och Norge fick beskedet om Prismas nedläggning på onsdagen. Nu vidtar fackliga förhandlingar.
– Den specialkompetens som personalen på Prisma besitter kommer att behövas inom koncernen, men det går inte att undvika uppsägningar, fortsätter Lottie Knutson.
Tidigare i år valde MyTravel att lägga ner sin största reguljärflygsarrangör Trivselresor och lyfte över delar av programmet till sin nya produkt Vingflex. Fritidsresor väljer dock att helt integrera Prisma i Fritidsresor.
– Vi planerar inget sub-brand. En modern researrangör ska kunna erbjuda semester dit kunden vill resa, med fast eller flexibel reslängd. Resenären utgår först och främst från vart resan ska gå. Våra produktionsformer, reguljärflyg eller charter, är underordnade, säger Johan Lundgren i en pressrelease.

Kommentarer är stängda.