Omsättningen ökade med 141 procent för Traveas under 2010. Rörelseresultatet förbättrades från -3 865 000 kronor till -2 853 000 kronor. Resultatet per aktie förbättrades från -0,26 till -0,14 kronor.
– Traveas har gett sig in på marknaden för prestationsbaserad digital marknadsföring genom den nya produkten Email Composer Bookings Enriched.Först ut att lansera tjänsten E-mail Composer är några av Skandinaviens största resebyråkedjor: BIG Travel, Resevaruhuset, Doodle och Flygpoolen. Genom dessa affärer säkrar Traveas upp volymer om minst 15 miljoner email redan under 2011. Varje skickat email ger intäkter via relevanta textlänkar och anpassade annonser. Försäljningen är nu i full gång och kommer att börja att generera intäkter under det andra kvartalet 2011, säger vd Gustaf Karling.
– Traveas har gett sig in på marknaden för prestationsbaserad digital marknadsföring genom den nya produkten Email Composer Bookings Enriched.Först ut att lansera tjänsten E-mail Composer är några av Skandinaviens största resebyråkedjor: BIG Travel, Resevaruhuset, Doodle och Flygpoolen. Genom dessa affärer säkrar Traveas upp volymer om minst 15 miljoner email redan under 2011. Varje skickat email ger intäkter via relevanta textlänkar och anpassade annonser. Försäljningen är nu i full gång och kommer att börja att generera intäkter under det andra kvartalet 2011, säger vd Gustaf Karling.