Svenska Events och sponsorföreningens pris Gyllene Hjulet har tilldelats American Express Groups & Events för 2008 års bästa business to business event.
– LRF-dagarna var ett projekt som samlade över 2000 deltagare till ett Event under temat ”Ett år på gården” där ett klimatsmart tänk gick som en röd tråd genom hela genomförandet. American Express hade huvudansvaret för detta komplexa projekt och för att tydligt nå ut med det miljöfokus som präglade mötet använde vi oss av miljövänliga transporter till Stockholm, Svanenmärkta hotell och konferenslokaler, närodlad mat och miljövänliga lokala transporter, säger Jörgen Karlsson, chef för American Express Groups & Events.
Juryns motivering lyder:
”Lev som du lär – genomförandet av LRF-dagarna visade vad detta verkligen betyder. Genom kontroll in i minsta detalj över bränslesnåla transporter, miljömärkt boende, närproducerad mat och Svanenmärkt konferensutrustning visade man bättre än de flesta prov på ett modernt klimatsmart tänkande. Med öppenhet, långsiktighet och konsekvens impregnerades medarbetarna med organisationens värderingar och efter årets event var över 2 000 ambassadörer redo att sprida budskapet vidare. Tydliga och lättförståeliga målsättningar levererade även resultat lätta att ta till sig för alla. Att leva sitt varumärke är inte lätt men LRF har gjort det på bästa sätt!”
American Express Groups & Events ansvarade för projektet tillsammans med Creative Events.
Juryns motivering lyder:
”Lev som du lär – genomförandet av LRF-dagarna visade vad detta verkligen betyder. Genom kontroll in i minsta detalj över bränslesnåla transporter, miljömärkt boende, närproducerad mat och Svanenmärkt konferensutrustning visade man bättre än de flesta prov på ett modernt klimatsmart tänkande. Med öppenhet, långsiktighet och konsekvens impregnerades medarbetarna med organisationens värderingar och efter årets event var över 2 000 ambassadörer redo att sprida budskapet vidare. Tydliga och lättförståeliga målsättningar levererade även resultat lätta att ta till sig för alla. Att leva sitt varumärke är inte lätt men LRF har gjort det på bästa sätt!”
American Express Groups & Events ansvarade för projektet tillsammans med Creative Events.