Annons:

Samarbete mellan 62 attraktioner prisas internationellt

Samarbete mellan 62 attraktioner prisas internationellt

Kungliga Djurgården har utsetts till vinnare av 2025 Place Brand Impact Story Awards – en utmärkelse som lyfter fram varumärken som inte bara representerar en plats, utan också aktivt driver dess utveckling i en hållbar riktning. Bakom priset står The Place Brand Observer (TPBO), en ledande global kunskapshubb inom place branding.

Destinationer världen över konkurrerar om priset som syftar till att samla och sprida insikter om bästa praxis från de främsta aktörerna. Nu föräras en svensk destination priset. Det framgår av ett pressmeddelande.

I sin motivering skriver juryn så här:

”Det här är en imponerande berättelse om samarbete – att samla 62 attraktioner för att gemensamt lyfta och förmedla sina kärnvärden inom fyra avgörande fokusområden. Om någon någonsin har behövt bevis på att helheten är större än summan av delarna, så är Djurgården svaret.”

– Djurgårdens resa mot en mer hållbar framtid startade redan 2016, när vi valde samverkan framför konkurrens och gjorde långsiktig hållbar utveckling till kärnan i våra värderingar. Sedan dess har vi samarbetat för att utveckla vår destination där hållbarhet, underhållning, kultur, natur och innovation går hand i hand. Det känns fantastiskt att det vi gör inspirerar världen över, säger Camilla Zedendahl, vd för Kungliga Djurgårdens Intressenter som driver det breda samarbetet inom destinationen i en skriftlig kommentar.

Övriga finalister:

Little Tasmanian, (Australien) – finalist och vinnare av katigorin orginalitet.
Barnet Zero (Storbritannien), Limerick (Irland), Durham Region (Kanada) – finalister

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna