Grand Hôtel Stockholm presenterar ett samarbete med det svenska modemärket CDLP. Tillsammans lanserar de The Long Stay Suit – ett sofistikerat unisex-set som hyllar det moderna resandet, inspirerat av den mytomspunna long stay-gästen.
–På Grand Hôtel har vi alltid strävat efter att inspirera och berika våra gästers upplevelser. Tillsammans med CDLP har vi skapat en produkt som både hyllar och utmanar idén om tidlös elegans, samtidigt som den fångar essensen av det moderna resandet. Detta samarbete är ett uttryck för vår gemensamma ambition att förnya och inspirera, och med The Long Stay Suit tillförs både stil och komfort till varje aspekt av hotellvistelsen, säger Pia Djupmark, vd på Grand Hôtel Stockholm, i en skriftlig kommentar.
The Long Stay Suit lyckas enligt pressmeddelandet kombinera exceptionell komfort med förstklassig stil. Det ska också vara lika bekvämt och rätt på en långdistansflygning som vid en affärsmiddag eller under en lång, avkopplande morgon med room service på hotellrummet.
The Long Stay Suit kommer att finnas i en begränsad upplaga och säljas i Grand Hôtels butik Grand Affections samt på CDLP:s hemsida från och med den 28 februari 2025. Skjortan kostar 2 200 kronor och byxorna 1 900 kronor.