Annons:

Vicity utmanar AI-marknaden – skräddarsydda resor i ny affärsmodell

Den AI-drivna reseplattformen Vicity lanserades den 20 februari i Stockholm under Tech Arena, med ambitionen att förändra hur vi planerar och upplever resor. Genom realtidsdata och AI skapar appen hyper-personifierade reseupplevelser, anpassade efter användarens preferenser, beteenden och sociala medier.

Med stöd från Google Cloud for Startups och strategiska samarbeten med ledande aktörer i reseindustrin positionerar sig Vicity som en framtidsspelare inom smart resande. Men konkurrensen är hård. Kayak har integrerat AI i sina sökfunktioner genom ChatGPT, och Tripsei erbjuder en AI-driven resesökchatt med skräddarsydda reseförslag och prisoptimerade flygalternativ.

– Vicity står i skarp kontrast till traditionella reseappar. Istället för att förlita sig på osäkra och inaktuella recensioner, har vi skapat en AI-driven plattform som erbjuder unika upplevelser som bygger på verklig och aktuell data, säger Michael Sullivan, grundare av Vicity.

Att AI och personifiering blir en nyckelfaktor i framtidens reseaffär är tydligt, och Vicity siktar på att ta ledningen genom att leverera mer exakta och dynamiska rekommendationer än sina konkurrenter. Med 15 000 testanvändare och en hög engagemangsnivå kan den nya aktören snabbt ta marknadsandelar – om tekniken lever upp till löftena.

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna
Tour Pacific söker passionerade resespecialister!
Sista ansökningsdag:
3 mars 2025
Business Area Manager – Solresor
Sista ansökningsdag:
24 februari 2025