Annons:

Premium

Tom Cruise och Julia Roberts i ny reklamfilm för VisitBritain

För att locka fler turister till Storbritannien lanserar nu statliga VisitBritain nu en global kampanj med fokus på filmturism: Starring GREAT Britain. Först ut är en blockbusterinspirerad reklamfilm där en rad internationella filmstjärnor spelar huvudrollen.  

Denna vecka går det internationella startskottet för kampanjen Starring GREAT Britain med en lanseringsfilm som bygger på ikoniska film- och TV-ögonblick från Mission: Impossible till Bridget Jones; från Spider-Man till Succession; från House of the Dragon till Harry Potter; från Paddington till Fast & Furious till Mary Poppins kommer tillbaka och mycket mer. Tittarna får följa med på en filmresa genom Storbritannien där de från första parkett får inblick i de resmål som står i centrum för handlingen. Kampanjens mål är att öka den summa på 74 miiljarder pund som turistnäring redan genererar till ekonomin.  

VisitBritains senaste prognos uppskattar att det kommer att komma 778 000 besökare från Sverige till Storbritannien år 2025 och att dessa besökare kommer att spendera 483 miljoner pund på sina resor. 

Turistminister, Sir Chris Bryant i ett pressmeddelande:

– Många av de mest spektakulära bioupplevelserna har spelats in i Storbritannien. Fantastiska landskap, imponerande stadsbilder och stor filmkonst har under åren kombinerats på ett helt exceptionellt sätt. Vi vill att besökare från såväl Sverige som andra länder ska få uppleva känslan på plats genom att utforska de landskap och platser som blivit kända tack vare film och TV.Reklamfilmen är regisserad av den Oscarsbelönade brittiska regissören Tom Hooper, och ingår i en bredare reklamkampanj som pågår på Storbritanniens största och mest inkomstbringande marknader för inkommande turism, inklusive Australien, Gulfstaternas samarbetsråd (GCC), Frankrike, Tyskland och USA.  

Business Area Manager – Solresor
Sista ansökningsdag:
21 februari 2025