Annons:

Premium

Omtanke och hemkänsla får Edward Hotel i Lidköping att växa

– Då vi i första hand är ett affärsresehotell vill vi att gästerna ska känna att de kommer till sitt andra hem när de kommer till oss och jag tror att vi har lyckats bra med detta, berättar hotellchef Moa Ljungdahl på Top Performer-bolaget Edward Hotel i Lidköping, för Travel News..

I bokslutet fram till sista augusti i fjol rapporter Best Western Plus Edward Hotel en omsättning på 21,6 miljoner kronor, jämfört med 19,7 miljoner för perioden innan. Även vinsten förbättrades. Det innebär att bolaget rankas som Top Performer i reseindustrin av Travel News och Eivora, alltså att bolaget presterar bättre än hälften av konkurrenterna.

Travel News granskar och analyserar varje år runt 1 500 företags bokslut med data från Eivora och Bolagsverket.

– Vår framgång beror till stor del för att vi står för våra ledord som är omtanke och hemkänsla, säger Moa Ljungdahl. Vi får ofta får kommentarer om att vi har det fint och gästerna trivs. Vi har många återkommande gäster och vi satsar mycket på att uppmärksamma detta lite extra med en personlig gåva på rummet, säger hotellchef Moa Ljungdahl på Top Performer-bolaget Edward Hotel i Lidköping, för Travel News..

Hon framhåller att hotellets team är väldigt tajt och hjälps åt överallt.

– Vi tror att detta spelar stor roll eftersom man inte ska märka att våra arbetsstationer är på olika platser i huset.

Sedan två år tillbaka arbetar Edward Hotel med ”revenue management” vilket har påverkat intäkterna mycket positivt.

– Vi har en väldigt bra produkt som vi är stolta över men vi strävar alltid efter att utvecklas, säger hotellchef Moa Ljungdahl på Top Performer-bolaget Edward Hotel i Lidköping, för Travel News.

Text: Peter Mathsson Källa: Eivora

Business Area Manager – Solresor
Sista ansökningsdag:
21 februari 2025