Annons:

Squid Game skapar reseboom till Sydkorea

Sydkoreanska thrillerserien ”Squid Game” är den populäraste Netflix-serien genom tiderna. Det påverkar internationellt resande. Expedia-gruppen har sett en dramatisk ökning av sökningar på Sydkorea och Seoul.

Trenden att resa till platser som är med i tv-serie är inte ny. I Expedia-bolagets Hotels.coms senaste trendrapport framgår att resenärer vänder sig till skärmarna för reseinspiration  Hela 84 procent av svenska resenärer har sökt efter eller bokat en resa till en destination efter att ha sett den i en serie eller film. Svenska sökningar på Sydkorea och Seoul efter att Squid Game säsong 2 börjat sändas har ökat med hela 55 procent till huvudstaden och till landet med 30 procent. Trenden är internationell. Nu rasar sökningarna in från bland annat Japan, USA och Taiwan.

Seoul.

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna