Annons:

Premium

Skansen gasar digitalt och gör om sajten

Skansen har valt Novas digitalbyrå Cloud Nine för att utveckla en ny e-handelssatsning. Webbshopen får helt ny design, blir enklare att använda och integreras digitalt med den fysiska butiken. I Cloud Nines arbete ingår också att re-designa Skansens nya webbsite och intranät, enligt ett pressmeddelande. Travel News har granskat Skansens senaste bokslutet och kommer med en analys.

– Vi valde Cloud Nine efter flera pitcher mellan olika e-handelsplattformar och olika digitalbyråer. Vi fick en bra känsla av dem redan på första mötet och jag upplevde att de såg möjligheter istället för svårigheter, vilket var extra viktigt för oss, eftersom vi hade en väldig tajt deadline. Dessutom uppfyllde de inte bara våra ska-krav utan även många av våra bör-krav, säger Karin Samuelsson, ansvarig för Skansens digitala kanaler.

Förutom att utveckla den nya e-handelssatsningen har Cloud Nine re-designat Skansens webbsite och intranät i enlighet med Skansens nya grafiska profil.

Mikael Östling CloudNine, KarinSamuelsson Skansen, CamillaSundberg CloudNine
Business Area Manager – Solresor
Sista ansökningsdag:
21 februari 2025
Sydamerikaexperten söker en passionerad resesäljare!
Sista ansökningsdag:
19 februari 2025