“Sydkorea är en härlig mix av tradition, modernitet och fantastisk natur”
Här kan du som vill besöka Travel News Market registerera dig.
Pamela på Visit Korea, varför deltar ni på Travel News Market by Omab i år?
– Efter att ha inlett marknadsföringen av Sydkorea i Sverige i år har vi märkt ett starkt och växande intresse för destinationen. Travel News Market erbjuder oss en utmärkt plattform att stärka relationerna med researrangörer som redan har Korea i sitt utbud, samtidigt som vi får möjligheten att introducera destinationen för nya aktörer inom branschen.
Här kan du som vill besöka Travel News Market registerera dig.
Vem skulle du helst vilja träffa på Travel News Market?
– Vi välkomnar alla researrangörer och resebyråer som är nyfikna på Sydkorea att besöka vår monter!
Även om Korea ännu inte är ett välkänt resmål bland svenskar så ökar intresset stadigt. Destinationen har en enorm potential, särskilt bland den yngre generationen som söker unika och spännande reseupplevelser.
Varför ska man besöka Korea? (Svara max 5 meningar.)
– Sydkorea är en härlig mix av tradition, modernitet och fantastisk natur. Här möts du av en varm och välkomnande befolkning som gör varje stund speciell. Matkulturen är något utöver det vanliga, full av spännande smaker, roliga tillbehör och minnesvärda rätter. Oavsett om du är ute efter häftiga vandringar, färgsprakande årstider, gamla palats eller futuristiska städer, har Korea något för alla. Det är en destination som verkligen sticker ut och som du aldrig kommer glömma!
Berätta, varför ska Travel buyers och andra samarbeta med Visit Korea?
– Vi erbjuder resebranschkollegor det bästa stödet för effektivt och framgångsrikt börja sälja Sydkorea.
Genom att inleda ett samarbete med Visit Korea får resebyråerna möjlighet att positionera sig i framkant, vara väl förberedda för att möta den ökande efterfrågan, samt vinna en konkurrensfördel. Koreas rika kulturarv, pulserande städer och exceptionella matkultur gör destinationen till en plats med enorm potential att både fängsla och inspirera resenärer.
Vad exakt gör ni som era konkurrenter inte gör?
– Från dess världsberömda gastronomi, inklusive rätter som bibimbap och kimchi, till det globala fenomenet ”K-vågen” – som omfattar K-pop, K-drama, K-beauty och koreanskt mode. Vi lyfter också fram Koreas fantastiska naturskönhet, från natursköna vandringar i bergen till den fridfulla skönheten i dess tempel och palats. Dessutom ger vi insidertillgång till kulturella upplevelser, som traditionella teceremonier och lokala festivaler, samt banbrytande teknik och futuristiska städer som Seoul. Denna mångsidiga blandning av kultur, natur och modernitet skapar en oöverträffad upplevelse för resenärer.
Vill du ge oss ditt bästa TNM-minne?
– Mitt bästa TNM-minne är inte ett specifikt ögonblick, utan den glädje jag känner varje gång jag får träffa gamla kollegor och nya bekantskaper från hela Sverige och andra länder. Det är alltid lika härligt att återknyta kontakt och dela erfarenheter, och det påminner mig om hur viktigt det är att både bevara de kontakter man har och att ständigt skapa nya. Det är den gemenskapen och energin som gör TNM så speciellt!
Namn: Pamela Pizarro
Titel: Head of Tourism Nordic Countries
Familj: Man, dotter, 2 barnbarn, 2 bonusbarn, 2 katter
Bostad: Lägenhet
Senaste resan: Tarragona privat – Köpenhamn jobb
Reser aldrig utan: Ipren
Favorithotell: Nära havet & familjärt
Favoritapp för resor: vet om favorit men mest använda SAS & SJ
Favoritdestination bortom min egen: Spanien & Grekland
Min drömresa: Botswana
Det här är vad vi inte vet om dig: Är höjdrädd.