Bakom lanseringen av den 360°-märkta HTL-hubben ligger den globala fastighetsmässan MIPIM HTL Connection. Som när den årligen äger rum i Cannes samlar över tusen aktörer inom hotellbranschen vilka representerar över tre miljoner rum.
– Med hotelltransaktioner i Europa som är de största på fem år under första halvåret, insåg vi behovet av att ge MIPIM-deltagare från hotell-, turism- och fritidssektorerna en egen plattform för djupare samarbete och innovation, förklarar MIPIM-direktören Nicolas Kozubek som kallar HTL för ett heltäckande koncept utformat för att främja partnerskap och driva tillväxt inom industrierna.
Prognoser för transaktionsvolymer för hotell pekar också på en fortsatt växande investeringsboom inom sektorn; under 2024 förutspås över 20 miljarder euro i Europa.
I den uppdaterade HTL-hubben är tanken att människor med verksamhet inom fastigheter, hotell, turism och fritid på ett smidigt sätt ska kunna knyta kontakter, bygga partnerskap och främja innovation.