Med nästan 25 års erfarenhet inom online-marknadsföring, försäljning, produktutveckling och teknik, samt en gedigen bakgrund inom resebranschen, är Olson Killion rustad att stärka Rome2Rios ställning som världens mest betrodda reseplaneringsplattform och driva företagets globala expansion.
Olson Killion har tidigare lett Expedia Group Media Solutions, Expedia Groups plattform för reseannonsering, där hon ansvarade för att leda verksamheten med team inom produktutveckling, analys, teknik, strategi, drift, marknadsföring och kommersiella partnersamarbeten. Hon har även drivit sitt eget konsultföretag och suttit i flera branschstyrelser.
Läs också: Omio storsatsar på Sverige – men har stora utmaningar
Wendy Olson Killion säger följande i ett pressmeddelande: ”Rome2Rio är ett spännande globalt varumärke med en kraftfull plattform som har revolutionerat hur människor upptäcker och planerar sina resor över hela världen. Mitt fokus kommer att vara att expandera och kapitalisera på Rome2Rios starka sökkapacitet, samtidigt som vi ytterligare ökar plattformens relevans för resenärer och annonsörer globalt.”
Olson Killion efterträder Yesh Munnangi, som lett Rome2Rio sedan företaget förvärvades av Omio Group 2019.