Annons:

Travel News Studio: AI i reseindustrin

Travel News Studio är Travel News crash course för rese- och turistindustrins nyckelpersoner. Vårt mål är att skapa en utbildningsdag i världsklass och en mötesplats för alla som söker ny kunskap om reseindustrin. Efter förra veckans succé med ett seminarium om resejournalistik i TikTok-erna kör vi nu en maxad eftermiddag om AI i reseindustrin den 13 november på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Hela programmet här!

Boka din plats här.

Det tog 16 år för hundra miljoner människor att skaffa en smartphone. Det tog 7 år för lika många att komma ut på nätet. Och det tog bara 4,5 år för Facebook att nå hundra miljoner användare. Chat GPT och AI behövde endast tre (3) månader för att nå lika många. Den första fasen när vi använder AI för att skriva ett femtioårs tal är på väg att gå över i copilot-fasen. Det innebär att du kan be AI att göra ett fyra dagars program för din nästa vistelse i Stockholm med kulturella inslag. Det kan du inte googla fram med samma precision. Inom kort kommer AI att göra nästa års budget och följa upp den. Redan nu kan AI analysera dina gästers betyg och recensioner och förklara vilken målgrupp du ska satsa mer på och vilka kundgrupper du kan strunta i, eftersom de alltid sågar dina små hotellrum. 

Klara keynote speaker är: Jessica Larholm och Serge Lachapelle

Hela programmet här!

Boka din plats här.

Münchenbryggeriet ligger på Södermalm i Stockholm.

Under en eftermiddag kommer vi att djupdyka frågor som hur jag säljer resor med AI. Hur bokar jag resor bäst med AI. Hur skapar jag innehåll på min sida med AI utan att bli stämd? Och hur säkerställer jag kvaliteten när AI producerar mina texter. Det blir korta 20 minuters föreläsningar av en mängd expert och konkreta tips hur du börjar att arbeta med AI och vilka områden som lämpar sig bäst för AI-kompetens. 

Dagens leds av vår moderator och projektledare Lina Skandevall

Lina Skandevall, du ska vara projektledare och moderator på Travel News Studio i vår. Vem är du?

– Jag är resejournalist sedan 17 år. Jag är dessutom opinionsbildare med starkt fokus på Sverige för att utveckla och lyfta entreprenörskap och besöksnäringen – från enskilda företag till att medvetandegöra regeringen. Jag jobbar nära flera svenska destinationer och älskar det. Jag har dessutom stått på scen i hela mitt företagsamma liv –  både som arrangör och moderator. Och så pratar jag resor på i Nyhetsmorgon på TV4 en gång i månaden och gillar att hänga på instagram. 

Varför valde du att tacka till att arbeta med Travel News?

– Det är Sveriges främsta kanal för att hålla sig uppdaterad om branschnyheter inom besöksnäring ur ett brett perspektiv – dessutom med imponerande hög frekvens. Jag ser det som obligatorisk allmänbildning för alla i branschen. Sedan vill jag gärna lyfta in mer information om svenska destinationer, mindre företag och hållbarhet. 

Travel News Studio är en eftermiddag fylld med kunskap och nätverkande i Stockholm. Vad vill du att besökarna ska känna när dagen är klar?
– De ska känna sig inspirerade, omskakade, nöjda och framför allt få med sig konkret och ny kunskap som är applicerbar i deras arbete. Ingen ska gå därifrån och fundera över ”whats in it for me”. 

Hela programmet här!

Boka din plats här.

Kommentarer är stängda.