– Vi är väldigt små i Skandinavien jämfört med i många andra länder och fokus ligger nu på att växa genom att få in fler franchisetagare, säger Pascal Locatelli, direktör för Skandinavien och Finland för Accor.
Främst är det i större städer som expansionen ska ske, med varumärken som Ibis, All Seasons, Mercure , Novotel och Pullman samt om möjligt även lyxvarumärket Softiel.
Hotellet All Seasons Stockholm med 140 rum vid Järva Krog i Stockholm är byggt i ett tidigare kontorshus, som rymde ICA:s huvudkontor. Det trestjärniga hotellet riktar sig både mot affärs- och privatresenärer.
– Vi ville bygga ett hotell med färgstark design som inte känns som ett ekonomihotell, men som har ett lockande pris. Ett standardrum kostar mellan 50 och 120 euro per natt. Det är inte alla som vill betala 250 euro för en natt i city, säger Fredrik Andersen, hotellchef All Seasons Stockholm.
Hotellet All Seasons Stockholm med 140 rum vid Järva Krog i Stockholm är byggt i ett tidigare kontorshus, som rymde ICA:s huvudkontor. Det trestjärniga hotellet riktar sig både mot affärs- och privatresenärer.
– Vi ville bygga ett hotell med färgstark design som inte känns som ett ekonomihotell, men som har ett lockande pris. Ett standardrum kostar mellan 50 och 120 euro per natt. Det är inte alla som vill betala 250 euro för en natt i city, säger Fredrik Andersen, hotellchef All Seasons Stockholm.
Accor tror på en tillväxt i det lägre segmentet i Stockholm, där det i dag finns många fyr- och femstjärniga hotell. De första tre veckorna har beläggningen varit god och hotellet hoppas dra nytta av att det finns många stora företag i närheten.