Annons:

Svenska Möten får ny marknadschef

Svenska Möten rekryterar en marknadschef från Tele2. Lena Andersson tar över posten som marknadschef på Svenska Möten när Christian Giertta får ett nytt uppdrag.

Lena Andersson tar över som ny marknadschef för Svenska Möten. Hon har 20 års kommunikationserfarenhet från bland andra American Express, Skandia och Tele2. På Tele2 var hon bland annat med och skapade kampanjen med fåret Frank. Mötesbranschen känner hon däremot bara som kund.
– Det är vitt skilda branscher men det viktiga för mig är att arbeta inom en organisation där det finns ett starkt driv och ett trovärdigt varumärke att jobba med. Jag tror verkligen på Svenska Möten, produkten och erbjudandet.
 
Tidigare marknadschefen Christian Giertta fortsätter inom Svenska Möten som utvecklingschef.
– Det är oerhört nyttigt för oss att föra in Lenas renodlade kundperspektiv i verksamheten. När rodret för marknadsavdelningen nu lämnas till Lena har vi förstärkt våra resurser och samtidigt skapat utrymme för att utveckla nya affärsområden. Medlemsstrategi, kvalitetssäkring och miljöarbete är några av de områden som jag ser som mina viktigaste utmaningar inför framtiden, säger Christian Giertta.

Kommentarer är stängda.