Smartare sökningar och mer inspiration är ledorden när Ving har gjort om sin sajt. Det är kundernas önskemål som har leget till grund för förändringarna. Kunder har kunnat prova en betaversion och många har då bidragat med kommentarer och förslag.
– När vi skulle utveckla nya Ving.se tillfrågades kunderna vad de upplevde som svårt eller hindrande med att boka en resa på webben. Utifrån önskemålen har vi sedan arbetat fram vår nya webb med ett flertal nya funktioner, till exempel bättre sökmöjligheter samt fler och större bilder för inspiration, säger Magdalena Öhrn, informationschef, Ving.
Ving säljer idag omkring 60 procent av alla resor via nätet och om tre år tros den siffran ligga på 80 procent. Ungefär 90 procent av Vings kunder söker också information om hotell och resmål via sajten.
Den nya sajten kommer med en ny funktion kallad utökat sök där man kan filtrera sökresultaten på om du exempelvis vill ha helpension eller barnpool samt efter maxpris. Fler och större bilder och filmer om både hotell och resmål finns nu också, liksom möjligheten för gäster att sätta betyg och lämna egna restips.