Annons:

Lotus Travel och Resia samarbetar runt världsutställningen i Shanghai

Resia och Lotus Travel inleder ett samarbete som rör grupp- och konferensresor till världsutställningen i Shanghai ,som öppnar 1 maj och pågår i sex månader.

Lotus Travel är officiell sponsor och researrangör för den svenska organisationskommittén för Expo 2010 i Shanghai, det vill säga ansvarar för kommitténs och projektgruppers resor till världsutställningen.
Men dessutom har Lotus inlett ett samarbete med Resia för att nå ut till mindre och medelstora företag i Sverige, som planerar att besöka världsutställningen för att bygga och utveckla affärsrelationer i Kina.
– Vi anpassar resan helt efter behov och budget och erbjuder support under hela processen med visum, studiebesök, middagar och transfer. Genom samarbetet med Lotus Travel kan vi även erbjuda konsulthjälp på plats inom företagsetableringar och marknadskommunikation, faktorer som är viktiga för att besöket i Kina ska motsvara förväntningarna, säger Björn Wigge, chef för affärsområdet Grupp&Konferens på Resia.
Expo 2010 i Shanghai räknar med 70 miljoner besökare, varav 95 procent kineser. Det svenska engagemanget är dock starkt. Budgeten för den svenska paviljongen överstiger 140 miljoner kronor, varav hälften kommer från staten och hälften från näringslivet.
Lotus Travel, som redan i dag har ett kontor i Shanghai, kommer att förstärka sin närvaro för att kunna erbjuda mer support och service till besökande företagsgrupper. Researrangören samarbetar även med American Express Business Travel.
– World Expo 2010 är ett mycket viktigare evenemang för oss än exempelvis OS i Beijing, eftersom det riktar sig mot grupp& konferenssegmentet, som har fortsatt att öka inom Lotus trots lågkonjunkturen. Men viktigast är att World Expo är en språngbräda för ett ökat bilateralt utbyte mellan Kina och Sverige framöver, som kan påverka vår incomingverksamhet Scandinavian Perspectives positivt framöver, säger Lotta Frenssen, vd på Lotus Travel till Travel News.

Kommentarer är stängda.