Nazar gjorde ifjol sitt bästa resultat någonsin med en vinst på 28 miljoner kronor.
– Att växa som vi har gjort under ett år som 2009 känns oerhört stimulerande, säger vd Kemal Yamanlar.
Antalet resenärer ökade med drygt 20 procent till Turkiet och Grekland. Resultatet före skatt ökade från 24,4 till drygt 28 miljoner kronor.
– Nyckeln till vår framgång är vår fokusering på all inclusive utan tillägg där allt ingår, liksom våra hotell som har en stor andel familjerum som tilltalar vår målgrupp. Detta har visat sig vara svårt att kopiera och i kombination med en organisation som är mycket effektiv har detta bidragit till vår starka tillväxt, säger Kemal Yamanlar.
Inför den kommande sommarsäsongen har Nazar sålt 45 procent fler resor än vid samma tidpunkt ifjol.
– Att växa som vi har gjort under ett år som 2009 känns oerhört stimulerande, säger vd Kemal Yamanlar.
Antalet resenärer ökade med drygt 20 procent till Turkiet och Grekland. Resultatet före skatt ökade från 24,4 till drygt 28 miljoner kronor.
– Nyckeln till vår framgång är vår fokusering på all inclusive utan tillägg där allt ingår, liksom våra hotell som har en stor andel familjerum som tilltalar vår målgrupp. Detta har visat sig vara svårt att kopiera och i kombination med en organisation som är mycket effektiv har detta bidragit till vår starka tillväxt, säger Kemal Yamanlar.
Inför den kommande sommarsäsongen har Nazar sålt 45 procent fler resor än vid samma tidpunkt ifjol.