Annons:

TN möter Vings nya vd

För 26 år sedan började Magnus Wikner som programvärd på Ving på Kreta. Nu är han tillbaka – för fjärde gången – som vd för Ving Sverige. Travel News träffar honom på hans femte dag på jobbet.

– Det är roligt att vara tillbaka. Många människor känner jag igen, men det har samtidigt kommit till många nya ansikten under de nio år jag varit borta. Det ger en härlig dynamik, säger Magnus Wikner.

Den mångårige Vingmedarbetaren återvände till Ving efter nio år som marknadschef på Ica och Mac Donalds. Senaste han arbetade på Ving var han marknadschef. Nu efterträder han Eivor Andersson, som han tidigare jobbat under. Han har också jobbat med Vingprofiler som Sam Weihagen och Christer Sandahl och nära nyckelpersoner som koncernchef Lars Löfgren och finansdirektör Hans Isacson.

Första veckan har han främst sysslat med att träffa sina medarbetare och han har fyllt ett helt kollegieblock med anteckningar och egna reflektioner. Att redovisa strategier för framtiden är för tidigt, men att fokus ligger på kunderna är ingen hemlighet.

– Det kanske låter tråkigt, men det finns ingen ny silver bullet, Det handla om att fortsätta förädla semesterformer och koncept, fortsätta ha starkt kundfokus och möta behov. Det är inom det område som mitt fokus ligger.

Hans uppgift blir också att få ut det mesta av den kompetens som finns i organisationen.
– Det finns så oerhört mycket bra tänk och kompetens i Ving i dag. Jag är ivrig att börja jobba med att få ut ännu mer från detta. Som marknadsledare måste du ta initiativet på marknaden.

Kommentarer är stängda.