Intäkterna ökade 57 procent till 88 miljoner pund under det tredje kvartalet. Sen påsk, avsaknad av vulkanaska och bättre försäljning är förklaringarna till TUI:s förbättrade resultat för det tredje kvartalet, skriver Travelmole. Det är framför allt försäljningen i England och Norden som lyfter resultatet. Oroligheterna i norra Afrika har dock påverkat den franska regionens försäljning.
Det genomsnittliga försäljningspriset har ökat 4 procent jämfört med i fjol och kortare semestrar har i år sålt mer. Helpensionsresor har fortsatt att öka och utgör nu 46 procent av all försäljning, en ökning om 2 procentenheter. Andelen bokningar som görs på internet har ökat från 38 till 40 procent.
Det genomsnittliga försäljningspriset har ökat 4 procent jämfört med i fjol och kortare semestrar har i år sålt mer. Helpensionsresor har fortsatt att öka och utgör nu 46 procent av all försäljning, en ökning om 2 procentenheter. Andelen bokningar som görs på internet har ökat från 38 till 40 procent.