Emirates vd Tim Clark skriver i ett ursäktsbrev att flygbolagets svar på väderkaoset var ”långt i från perfekt”.
Vidare skriver han att Emirates försett drabbade kunder med över 12 000 hotellrum och 250 000 matkuponger under de tre kaosartade dygnen.
På flygplatsen i Dubai, världens näst största med runt 80 miljoner passagerare och 500 000 flyg om året, är läget fortsatt rörigt. Över 1 200 flyg har ställts in på grund av skyfallen och tusentals passagerare har blivit strandade, rapporterar SvD.
Tidningens utsända har bevittnat flera scener där passagerare rykt ihop med flygplatspersonal, och där säkerhetsfolk från armén fått kallas in för att lugna läget.
Omkring 400 hotell i Dubai rapporteras vara fullbokade och hotellpriserna har exploderat på tre dagar. Likaså har taxipriserna mångfaldigats – en resa som normalt kostar runt 90 kronor har den senaste veckan kostat drygt 2 000 kronor.