Plantours utser AVIAREPS, världens ledande internationella företag inom representation, marknadsföring och kommunikation, till försäljnings- och marknadsföringsrepresentant i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Samarbetet har redan börjat.
Plantours är ett tyskt företag som erbjuder flod- och havskryssningar, och deras flotta består för närvarande av sex flodkryssningsfartyg som reser genom hela Europa och MS Hamburg, ett havsfartyg som erbjuder kryssningar över hela världen, som historiskt har vänt sig till den Tysktalande marknaden. Nu vill man bredda sin verksamhet till marknaderna i Norden och Benelux.
Oliver Steuber, VD på Plantours: ”AVIAREPS kommer att vara avgörande för Plantours expansion till Benelux och de nordiska marknaderna och vi är övertygade om att AVIAREPS kan utnyttja sin breda erfarenhet för att ge oss ett bra stöd. Med AVIAREPS kan Plantours växa ytterligare och erbjuda ännu fler kunder vår enastående personliga service och pålitliga kryssningar med en atmosfär av små fartyg.”
Thomas Drechsler, COO Turism på AVIAREPS: ”Vi känner oss mycket hedrade över att ha utsetts till representationsbyrå för Plantours i Benelux och Norden. Vår starka närvaro på dessa marknader möjliggör en samordnad och lokal försäljnings- och marknadsföringsstrategi för att öka produktkännedomen bland resebranschen och därmed slutkonsumenternas bokningar.”
Plantours är en av de mest erfarna operatörerna av flod- och havskryssningar. Det Hamburg-baserade företaget har vunnit flera utmärkelser för sin enastående verksamhet bortom massturism till havs och driver Tysklands minsta kryssningsfartyg, MS ”Hamburg”, med stor framgång. Dessa världsomspännande kryssningar med expeditionskaraktär kompletteras av ett ständigt växande utbud av flodkryssningar i Tyskland och många europeiska länder.
AVIAREPS är ett internationella representant-, marknadsförings- och kommunikationsföretag för varumärken inom flyg, turism, hotell och restaurang samt mat och dryck. Företaget grundades i Tyskland 1994 med ambitionen att hjälpa sina kunder att ta steget ut på de globala marknaderna och har nu ett globalt nätverk som sträcker sig över sex kontinenter.