Mitt i tågkaoset i Östergötland öppnar SJ en ny resebutik på Stockholm Central. Resebutiken är SJ:s största och blir nu ev av landets allra modernaste. Konceptet är baserat på bland annat Apples butik i London och innebär att resenärerna och reseupplevelsen ska stå i centrum.
– Meningen är att inspirera besökarna till reseupplevelser. Ett stort reseutbud visas på en ”powerwall” med rörliga bildskärmar och vår personal kan röra sig bland resenärerna i butiken och erbjuda service, säger Maria Cederberg, chef SJ Contact Center och SJ Resebutiker.
Med det nya resekonceptet tar SJ ett stort steg från att sälja biljetter till att förmedla reseupplevelser. Borta är de inglasade diskarna med avstånd mellan personal och besökare. Den nya butiken får en helt ny och öppnare kundyta där resenären kan få personlig service av SJ:s personal. De 13 gamla inglasade diskarna har ersatts av 15 nya i en öppen hästskoform.
– Meningen är att inspirera besökarna till reseupplevelser. Ett stort reseutbud visas på en ”powerwall” med rörliga bildskärmar och vår personal kan röra sig bland resenärerna i butiken och erbjuda service, säger Maria Cederberg, chef SJ Contact Center och SJ Resebutiker.
Med det nya resekonceptet tar SJ ett stort steg från att sälja biljetter till att förmedla reseupplevelser. Borta är de inglasade diskarna med avstånd mellan personal och besökare. Den nya butiken får en helt ny och öppnare kundyta där resenären kan få personlig service av SJ:s personal. De 13 gamla inglasade diskarna har ersatts av 15 nya i en öppen hästskoform.