Att resebranschen sedan länge hamnat i kläm när det kommer till schysta betalningslösningar är ingen hemlighet. Dyra bankgarantier och höga avgifter hos osäkra kortinlösare hämmar många mindre företags möjligheter att kunna erbjuda sina kunder snabba digitala betallösningar. När pandemin satte världen i gungning blev många resenärer allt mer medvetna och kraven högre. Vad händer om resebolaget går i konkurs? Och vad har jag då för garantier?
Kraven på företagen i resebranschen skärptes, transaktionsavgifterna höjdes och betalväxlarna drog osäkert åt livremmen – något som bidrog till att många företag ställdes inför stora utmaningar. Samtidig väljer allt fler konsumenter att boka sin resa online och resenärernas krav på reseföretagen ökar.
– Tidigare var onlinebokningar bra att ha, idag är det ett måste – inte minst efter pandemin då resenärerna förväntar sig digitala stöd med appar, smidig betalning och uppdaterad kundinformation på ett helt annat sätt än tidigare. Researrangörer som inte kan ge den servicen riskerar att försvinna eller bli omkörda av de som kan ge den servicen, säger Einar Halldin, VD för Resemolnet AB.
Upptäck Resemolnet Pay – din nyckel till resebetalningar
Betallösningen, Resemolnet Pay, tar betalningsprocessen till nästa nivå. Med de lägsta transaktionsavgifterna i branschen, oavsett om det är via kortbetalning som Mastercard, Visa och American Express, direktbetalning via Trustly, Swish eller fakturabetalning positionerar sig Resemolnet Pay som en kostnadsbesparande lösning. Kortavgiften är så låg som från 0,5 % för Mastercard och Visa något som gör Resemolnet Pay till det självklara valet för kostnadsmedvetna företag inom resebranschen.
– Tidigare betalösningar har varit väldigt generella och inte särskilt riktade mot resebranschen, som handskas med lite speciella betalningsflöden. Resemolnet Pay är expert på dessa flöden vilket gör att vi har en skräddarsydd betallösning som är till för att alla researrangörer ska kunna bli kunder – även de som annars skulle blivit nekade kortinlösen. Dessutom kommer vi kunna erbjuda lägre transaktionsavgifter, säger Einar Halldin VD på Resemolnet AB.
Betallösning utan krav på bankgaranti
Med Resemolney Pay kan ni alltså utan krav på ställda bankgarantier erbjuda en smidig och anpassningsbar betalningsupplevelse som ökar kundernas nöjdhet samtidigt som företagets kostnader hålls nere. Detta medför med andra ord stora möjligheter för ditt reseföretag att vara en del av den moderna utvecklingen i resebranschens framtid.
– Vi tycker inte man ska behöva låsa pengar i onödan utan det ska vara enkelt att komma igång! Resemolnet Pay förstår att researrangörer inte ska behöva ställa dubbla garantier och vi förespråkar en hög acceptansnivå av olika företag, fortsätter Einar Halldin.
Utöver schysta garantier och låga transaktionsavgifter erbjuder Resemolnet Pay en smidig faktureringslösning där alla transaktionsavgifter samlas på en och samma faktura – något som förenklar ditt företags arbete. Addera fri uppstartavgift och tryggheten där inga dolda avgifter och påslag finns.
Resemolnets affärssystem – för resebranschens framtid
Resmolnet Pay kan paketeras antingen som en separat betallösning eller i kombination med Resemolnets affärssystem som är byggt på avancerad modern AI-teknik. Baspaketet är perfekt för den som snabbt vill komma igång och sänka sina kostnader med kortavgifter oavsett vad man har för affärssystem. Den som önskar automatiserad bokföring och andra tekniska färdigheter rekommenderas hela affärssystemet vars mål är att förbättra, underlätta och tillgodose framtida behov inom resebranschen med en ledande roll i branschens framtid.
– Vi ser att behovet av en heltäckande och kostnadsbesparande betallösning är stor inom resebranschen som alldeles för länge har fått lida för övriga systemleverantörers rädsla för att arbeta med resor, säger Einar Halldin VD på Resemolnet AB.
–––––––
För mer information om Julia eller för pressförfrågningar, vänligen kontakta:
Jonas Florén, Försäljningschef, Resemolnet AB
E-post: jonas@resemolnet.se