Annons:

SkiStars nya app – en miljoninvestering som ger nya intäkter

SkiStar presenterar sin senaste digitala innovation, SkiStar 360. En app designad med gästen i fokus för att ta semesterupplevelsen till nästa nivå, enligt ett pressmeddelande.

SkiStar 360-appen ger affärsmöjligheter till lokala företag på destinationerna. För detta betalar de en kommission beroende på affärens storlek.  SkiStar 360 är tillgänglig för gäster som besöker SkiStars svenska fjälldestinationer. Appen har redan laddats ner 60 000 gånger – och dessutom har över 25 000 resesällskap samlats i tjänsten.

Appen erbjuder en mängd funktioner, inklusive en 3D-karta för att se sin och andras position samt kunna sammankoppla ett resesällskap, möjlighet att boka aktiviteter från lokala arrangörer, samt en rese- och veckoplanerare för att göra vistelsen smidigare.

– SkiStar 360 är inte bara en app, det är en portal till en förbättrad semesterupplevelse, säger Mathias Lindström, Commercial Director på SkiStar i ett pressmeddelande. Vi är glada att kunna erbjuda våra gäster denna innovativa lösning som inte bara gör det enklare att navigera i våra skidområden, utan också ger möjlighet att upptäcka och boka lokala aktiviteter.

Mathias Lindström skriver i ett mejl till Travel News att satsningen kostat “miljonbelopp”. Målet långsiktigt är att slå ihop den nya appen med SkiStars gamla app ”och ska skapa ännu större tillgänglighet och enkelhet för våra gäster.” 

– SkiStar 360 är ett nytt verktyg för att nå ut till gäster, som tidigare varit svåra att nå på egen hand. Det ger oss nya affärsmöjligheter vilket betyder mycket för oss som bedriver en liten verksamhet som vi vill ska växa, säger Andreas Karlsson, VD för Explore Sälen i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.