I en intervju med Resemolnet AB:s VD Einar Halldin, delar han med sig av företagets målsättning att överträffa alla förväntningar inom resebranschen. “Med ett affärssystem byggt på avancerad AI-teknik tar vi på Resemolnet nästa steg i teknologins evolution inom resor och turism. Vårt mål är inte bara att förutse framtidens behov utan också att ha den ledande rollen i att forma den” berättar han. “Vi ska erbjuda en plattform som inte bara underlättar resehantering utan förbättrar varje aspekt av den.”
Ett modernt affärssystem skapar nya möjligheter
Att Resemolnet skapar möjlighet till dygnet-runt-försäljning är en av dess främsta fördelar, framför allt för mindre reseföretag. “Genom att göra resor bokningsbara online eliminerar systemet behovet av förfrågningar via formulär och skapar en plattform för spontana bokningar när som helst på dygnet. ” Detta öppnar upp för nya möjligheter för researrangörer att öka sina försäljningsmöjligheter och nå en bredare publik.” förklarar Einar.
Utöver möjligheten till onlineförsäljning visar en närmare titt på Resemolnets funktioner att det sträcker sig långt bortom det traditionella. Med ett användarvänligt gränssnitt och integrering med ekonomisystem som Hogia, Visma, Fortnox samt GDS:er som Amadeus och Sabre framstår systemet som modernt och framåtsträvande.
Inte nog med det, Resemolnet erbjuder också hjälp med att skapa moderna och användarvänliga hemsidor samt en avancerad chatbot vid namn ”Julia”, baserad på OpenAI:s teknik. “Julia agerar som en reseagent, tillgänglig dygnet runt för att svara på gästernas frågor om resor, tillgänglighet och priser.” förklarar Einar vidare. “Våra kunder har märkt en tydlig ökning i sin försäljning efter det att de började använda sig av Julia då hon både agerar som säljare under kvällar och helger samt genererar leads från potentiella gäster som våra kunder därefter kan kontakta för personlig service.”
Resemolnet Pay – Den kompletta betallösningen för resebranschen
Betallösningen, Resemolnet Pay, tar betalningsprocessen till nästa nivå. Med de lägsta transaktionsavgifterna i branschen, oavsett om det är via kort, direktbetalning eller Swish, positionerar sig Resemolnet Pay som en kostnadsbesparande lösning. Med 0,75% i kortavgift för MasterCard och Visa samt möjlighet att betala med American Express, är det tydligt att de inte bara lovar utan levererar en enklare och effektivare betalningsprocess. “Denna betallösning är något som vi erbjuder antingen som en separat betallösning eller i kombination med vårt affärssytem” förtydligar Einar. “Vi ser att behovet av en heltäckande och kostnadsbesparande betallösning är stor inom resebranschen som alldeles för länge har fått lida för övriga system leverantörers rädsla för att arbeta med resor.”
Utöver de imponerande försäljningsfunktionerna är Resemolnets affärssystem utformat för att minimera den administrativa bördan för researrangörer. Med avancerade AI-tekniker automatiseras och effektiviseras flera aspekter av företagens dagliga verksamhet.
Integrationen med olika redovisningssystem skapar en sömlös och integrerad verksamhetsmiljö och genom tillgången till GDS:erna Amadeus och Sabre direkt i systemet blir bokning och hantering av flyg smidigare än någonsin. “För de som inte själva har en licens och önskar hantera sitt flyg erbjuder vi även hjälp med att boka och ladda upp biljetterna direkt i systemet.” meddelar Einar.
Gästadministration är en nyckelfunktion där Resemolnet samlar all relevant information om gästerna på ett ställe, vilket möjliggör effektiv kommunikation och skapar möjlighet för en mer personlig service. Den mobilvänliga reseportalen tar hänsyn till dagens mobilitetskrav där gästerna får en smidig och bekväm upplevelse, med möjlighet att hantera sina resor och betalningar direkt från sina mobila enheter. Det är inte bara användarvänligt; det ger också en känsla av flexibilitet och omedelbarhet för resenärerna.
För att komplettera den digitala närvaron erbjuder Resemolnet dessutom sina kunder telefon- såväl som mail-baserad service dygnet runt.
Resemolnet har inte bara satt sig på kartan inom resebranschen; de har ritat om den med sitt innovativa och användarvänliga tillvägagångssätt. Med en vision som sträcker sig bortom förväntningarna är de redo att forma framtiden för hur vi reser och upplever världen.
För mer information om Julia eller för pressförfrågningar, vänligen kontakta:
Jonas Florén, Försäljningschef, Resemolnet AB
E-post: jonas@resemolnet.se