Annons:

Premium

TUI avslöjar nytt lyxhotellvarumärke som del av 2024-års stora expansionsplaner

TUI Group gick i går ut med nyheten om ett nytt lyxhotell på den tanzaniska ön Zanzibar. Det ingår i storsatsningen på att utöka gruppens portfolio med drygt 150 fastigheter. Av: Linda Iliste

 The Mora Zanzibar kommer att erbjuda ”tillbakalutad, modern lyx med högst personlig och flexibel service”

Världens största reseaktör TUI Group, i vilken TUI Nordic ingår, har inom sin globala hotellfond nyligen förvärvat det femstjärniga hotellet utanför Tanzanias kust. 

Det kommer att bli en del av varumärket Mora som därmed, från och med våren 2024, kommer att drivas under namnet The Mora Zanzibar.

I ett pressmeddelande går det att läsa, att The Mora Zanzibar kommer att erbjuda ”tillbakalutad, modern lyx med högst personlig och flexibel service”. 

TUI menar vidare att varumärket vänder sig till en växande grupp konsumenter med hög inkomst vilka ”investerar i upplevelser snarare än varor”.

Mora är TUI:s tolfte varumärke. Det lanseras i samband med den expansionsplan gruppen meddelade tidigare i år, i vilken man inom Tui Hotels & Resorts kommer att gå från 424 hotell till 600.

I nuvarande räkenskapsår har totalt 41 nya hotell lagts till, pådrivna av bland annat investeringspartnerskap och franchiseavtal. 

I portfolion finns sedan tidigare både globala varumärken som TUI Blue, TUI Magic Life, Riu och Royalton samt regionala dito i stil med Atlantica och Iberotel.