Birka Cruises ekonomiska resultat ökade med 57 procent jämfört med föregående år.
– Siffrorna talar för sig själv och visar att vi utvecklas i en riktning som tilltalar resenärerna. Dessutom på en marknad med hård konkurrens och tuffa marginaler, säger Satu Andersson vd Birka Cruises i ett pressmeddelande.
Lönsamhetslyftet förklaras bland annat med ökad taxfreeförsäljning, fler restauranger och nya barer ombord. Även rederiets lyckade satsning på tre dagars-kryssningen utmed Höga Kusten lyfts fram.
– Långkryssningarna inför sommaren bokade tidigare än någonsin och förfrågningar för Höga Kusten till sommaren 2017 har redan trillat in. Samtidigt ger både långkryssningar och specialkryssningar nya resenärer som också upptäcker våra 22-timmars skärgårdskryssningar, säger Satu Andersson.
Förutom rekordresultat noterade rederiet all-time-high i antalet webbokningar och besök på birka.se. I juli gick 68 procent av all försäljning via webben.
4 kommentarer