– Det här är den största hotellsatsning som någonsin gjorts i Stockholm. Det som gör arbetet särskilt roligt är att vara med i omvandlingen av ett centralt område i Stockholm som fallit i glömska. Vi ska nu hjälpa till att öppna upp detta för stockholmarna och alla stadens besökare, säger Anna Spjuth i ett pressmeddelande.
De två hotellen, ett affärshotell och ett boutiquehotell, går under namnet Urban Escape och får totalt 542 rum. I anknytning till affärshotellet blir det en konferensanläggning på 2 000 kvadratmeter, gym och spa-avdelning. Bägge hotellen får restauranger, kaféer och barer. På en takterrass blir det en restaurang på 1 200 kvadratmeter.
I fastigheten har Swedbank tidigare haft kontor. Totalt rör det sig om 45 000 kvadratmeter, varav Choice ska driva verksamhet i 30 000.
– Anna har en otroligt imponerande meritlista och är som person fantastisk. Hon entusiasmerar sin personal, hon leder sin verksamhet till bra resultat och hon slutar aldrig tänka nytt, säger Trond Bastiansen, chief operating officer för Nordic Hotels & Resorts i pressmeddelandet.
Till projektet har också Jenny Edh Jansen rekryterats som Head of Communication. Hon kommer närmast från egen verksamhet inom marknad och PR men har tidigare varit marknadschef inom Nobis-gruppen i Stockholm samt Svenska Mässan i Göteborg.
De båda tillträder sina nya befattningar under våren