De digitala kanalerna är sedan länge affärskritiska för resebranschen. Därför delar Travel News ut ett digitalt pris på Grand Travel Award den 16 februari, som går till den reseaktör som på bästa sätt utnyttjar kanalen för försäljning, marknadsföring, information eller annan digital prestation. Vi belönar framför allt initiativ och förbättringar som skett under det senaste året.
Vinnaren kommer att utses av en särskild digital jury, efter att aktörerna själva eller någon annan i resebranschen, har nominerat en webbplats, nätbutik eller mobiltjänst. Juryn består av Hanna Kastås, digital strateg på webbyrån Bazooka, Marcus Moeschlin, grundare av Ticmate, Annemarie Gubanski, hotellkonsult på Taktikon, och Daniel Hirsch, tf chefredaktör på Travel News.
Reseaktörernas webbplatser, mobiltjänster och nätbutiker kommer att bedömas utifrån kriterierna:
- Innovation. Nytänkande inom det digitala området är det viktigaste kriteriet. Vi belönar aktörer som under det senaste året har skapat nya eller förbättrat existerande tjänster och webbplatser.
- Användarvänlighet. Kunden måste hela tiden stå i centrum. Det ska vara enkelt och intuitivt att använda tjänsten.
- Redaktionell kvalitet. Kvalitén på innehållet i form av texter, bilder och filmer.
Fyll i formuläret nedan om du vill nominera till Årets Digitala Pris.