Vings grafiska profil får en omgörning. Från och med den 19 december har Ving en ny logga i form av ett hjärta.
Hjärtat är en garant för att vi gör vårt yttersta för att våra kunder ska få en bra semester. De kommer att se att vi tar hand om dem i alla led, från att de beställer resan på webben, till att de flyger med vårt flygbolag, träffar vår personal på resmålen och bor på våra hotell, säger Magnus Wikner, vd för Ving Sverige.
För kunder som reser med Thomas Cook-företagen i Norden har det inte varit tydligt att de olika varumärkena tillhör samma familj. Företaget har gått från många varumärken till tre huvudvarumärken, Ving, Spies och Tjäreborg. Från många olika produkter till att sälja samma koncept och resmål. Dessutom har 100 butiker minskats till tio och idag säljs 70 procent av resorna via webben. Den 19 december tas därför ett historiskt steg med en gemensam identitet som en naturlig konsekvens av den strukturförändring som gjorts de senaste åren.